luni, 23 noiembrie 2009

Colinde de craciun

Colinde de craciunLa fiecare sfarsit de an intram in febra sarbatorilor, si ce ar fi sarbatorile de iarna fara colinde de craciun. Asa ca ne punem sa cautam colinde de craciun prin arhiva persoanala, prin Cd-urile din ani trecuti, cumparam un CD nou cu colinde, cautam pe net prin torenti sau hub-uri si adunam acele colinde care sa ne faca sarbatorile de craciun mai frumoasa.
Mie imi plac colindele traditionale romanesti, uneori imi place sa ascult si pe acele colinde cantate de corurile barbatesti de pe la seminarii sau diferite biserici, versuri la colinde traditionale gasiti aici.

Sunt si destui cantareti de muzica moderna care in preajma sarbatorilor scot albume cu cantece de craciun, de iarna si chiar colinde, unii din iei te ung la suflet cand canta, de exemplu mi-a placut foarte mult Andra, altii care vor sa modernizeze un colin il transforma in manea sau hip-hop ma irita.

Mai sunt si cantecele traditionale de craciun, cantate in engleza, dar parca nu au incarcatura si sensibilitatea colindelor romanesti, nu imi place cand diversi cantareti de ai nostri se apoca sa cante in engleza colinde pentru romani, e mare pacata, limba engleza nu are atata expresivitate cat are limba romana.

Eu ascult colinde in engleza, dar doar in varianta originala, nemodernizate. Si prefer sa ascult direct de pe youtube.

Voua care colinde de craciun va plac mai mult? in engleza sau romana? As puen si un sondaj pe tema asta dar nu imi permite blogul.

Apropo ati ascultat colinde cantate de Daniel Fat? mie imi plac.

Niciun comentariu: